Skip to content

Hem Medlemsfakturor i pappersformat blir snart avgiftsbelagda – byt till e-faktura nu

Medlemsfakturor i pappersformat blir snart avgiftsbelagda – byt till e-faktura nu

Ämnen

  • Medlemskap

Vår pappersfaktura för medlemskapet kommer att bli en avgiftsbelagd faktura. I fortsättningen debiterar vi 5 euro för en pappersfaktura. Om du för närvarande använder en pappersfaktura för medlemsavgiften från YTK Arbetslöshetskassan bör du byta till en kostnadsfri e-faktura nu för att undvika onödiga avgifter i framtiden. E-faktura är det bekvämaste och säkraste sättet att se till att dina räkningar betalas i tid.

Du kan kontrollera din faktureringsmetod i OmaYTK, under ”Mina uppgifter” och ”Faktureringsmetod”.

Om du har betalat din medlemsavgift och du har en pappersfaktura, beställ en e-faktura via OmaYTK:

  1. Logga in i OmaYTK och klicka på ”Beställ e-faktura” på startsidan och välj din bank från listan.
  1. Klicka på ”Skicka e-fakturaförslag”.
  1. E-fakturaförslaget kommer till din nätbank inom 1-3 bankdagar och väntar på att du ska godkänna det.
  1. Godkänn förslaget inom 30 dagar, annars förfaller det och ordern kan inte behandlas. Om beställningen inte lyckas skickar vi en pappersfaktura med en tilläggsavgift på 5 euro.  I vissa bankers mobilapp syns inte e-fakturaförslag. Du kan dock gå till webbläsarversionen av din internetbank för att acceptera förslaget.

Beställningsknappen för e-faktura i OmaYTK syns på nytt efter 30 dagar om du inte har accepterat e-fakturaförslaget i din nätbank.


Om din medlemsavgift är obetald kan du beställa en e-faktura samtidigt som du betalar din räkning i din nätbank. Använd det referensnummer som står på fakturan när du beställer e-fakturan.

För medlemsavgiften till YTK Arbetsliv kommer också en avgift för pappersfaktura. Om du är medlem i både kassan och YTK Arbetsliv måste du beställa skilda e-fakturor för båda två.