Skip to content

Etusivu Kiitosta ja kehitettävää

Kiitosta ja kehitettävää

Aiheet

  • Ansioturva
  • Jäsenyys
  • Työnhaku
  • YTK

Saimme Jäsenpulssiimme jälleen melkein 20 000 vastaajaa. Vastaukset ovat meille tärkeitä, sillä niiden avulla suuntaamme ja kehitämme toimintaa. Haluamme olla jäsenillemme maailman paras työttömyyskassa! 

Jäsenpulssi on luotettava työkalu 

Lähetämme Jäsenpulssin kaksi kertaa vuodessa. Pyydämme arvioimaan toimintaamme eri kanteilta ja lisäksi kysymme työelämään, talouteen ja työttömyyteen liittyvistä ajankohtaisista aiheista. Lisäksi kysymme asiakaskokemuksesta. Tulosten avulla meidän on helpompi ymmärtää, mikä toimii ja mikä ei.  

Saamme joka kerta noin 20 000 vastaajaa. Suuren vastaajamäärän vuoksi myös toimittajat ovat kiinnostuneita. Jokaisesta Jäsenpulssista tyypillisesti nouseekin useita lehtijuttuja.

Hyvät arvosanat

Vastaajat antoivat hyvät arvosanat YTK:n eri osa-alueille.

Erityisesti olemme ilahtuneita siitä, että palvelumme ystävällisyys sai kiitettävän arvosanan. Ystävällisyys on arvokasta ja sen avulla esimerkiksi viestintä ja luottamuksen rakentaminen on helpompaa. 
 
Vastaajat olivat sitä mieltä, että palvelumme on nopeaa ja että YTK:n jäsenenä saa rahoilleen vastinetta. Ylivoimaisesti suurin osa aikoi myös pysyä jäsenenä. 
 
Kritiikkiä saimme kielteisistä ansiopäivärahapäätöksistä sekä lakimuutoksista, joka ovat leikanneet ansiopäivärahan määrää. 
 
23 % vastaajista oli sitä mieltä, että meiltä tulee liian vähän viestejä. Vastaavasti 22 % oli sitä mieltä, että viestejä tulee liikaa. Pyrimme ratkaisemaan tätä ristiriitaa siten, että kehitämme viestien kohdennusta; osuva viesti oikealla hetkellä on parempi kuin jatkuva viestien tulva. 

69 % vastaajista olisi valmis suosittelemaan meitä ystävilleen. Tämä on hyvä luku, sillä vahva jäsenkasvumme selittyy suuresti sillä, että meitä mielellään suositellaan. 

Arvostelijoita oli noin 7 prosenttia vastaajista. Arvostelijoihin lukeutuu paljon niitä vastaajia, jotka eivät ole palvelujamme juurikaan joutuneet käyttämään ja siksi suosittelu ei tunnu oikealta. Arvostelijoiksi lukeutuvien joukossa on kuitenkin myös tyytymättömyyttä liittyen ansiopäivärahan tasoon ja käsittelyaikoihin. 

Kiitosta saimme erityisesti asiakaspalvelusta, viestinnästä ja nettisivujen selkeydestä. 

Työllisyyspalvelut

Kesästä alkaen olemme voineet myös tukea jäseniemme työllisyyttä. Myös tästä saimme avointa palautetta ja kiitosta. 

Jäsenpulssin vastausten perusteella näiden palveluiden houkuttelevuudessa on kuitenkin vielä parantamisen varaa. Olemme samaa mieltä. Tällä hetkellä olemme vasta rakentaneet uusia palveluja emmekä ole vielä ehtineet niitä kovin vahvasti markkinoida. 

Pikkuhiljaa tämäkin muuttuu. Kun kirjaudut OmaYTK:hon, pääset käsiksi jo kattaviin palveluihin ja nyt myös avoimet työpaikkailmoitukset löytyvät OmaYTK:n kautta. Jatkamme lisäksi tekoälyyn perustuvan työpaikkailmoitusten kohdentamisen kehittämistä. Kun tämä etenee, kerromme lisää. 

Suurin osa vastaajista on löytänyt nykyisen tai viimeisen työpaikkansa muualta kuin avoimista lähteistä. Tämä tulos ohjaa meitä kehittämään palveluita, joilla pääsisi paremmin käsiksi myös näihin piilotyöpaikkoihin. 

Kaikenlaista jännittävää on siis luvassa! Kiitoksia kaikille vastaajille arvokkaista näkemyksistä ja hyvistä palautteista. Seuraavan Jäsenpulssin lähetämme ensi maaliskuussa. Nähdään silloin!